Att klaga på restaurang-en guide

För en tid sedan skrev jag om en restaurangupplevelse som inte alls var bra så jag fick ta en diskussion med personalen. Det var många som hörde av sig och sa att de tyckte att det är svårt eller lite olustigt/kymigt att reklamera på krogen. Så jag lovade att sätta ihop en guide. Här kommer den. Dela den gärna med vänner om du tycker att den är till hjälp.

Dela inlägget på:

6 reaktioner på ”Att klaga på restaurang-en guide”

  1. Bra och respektfulla tips till en som aldrig klagat på nån restaurangmat men skulle behövt gjort det ett fåtal gånger. Tack!

    Fin helg ☀️

  2. Tack Susanne för väldigt bra råd och tips!
    Jag åt en dyr, och som jag tyckte, väldigt salt soppa på en fin/dyr restaurang i Sthlm för ett tag sedan men tyvärr vågade jag inte säga till… Och soppan var helt slät trots att det stod ”Fisk- och skaldjurssoppa a la ”Restaurangens namn” ”. Då blev jag så osäker; är det så här rätten ska vara och smaka? Hmm… Jag har aldrig ätit en sådan slags soppa utan några bitar i. Dumt nog frågade jag inte :(. (En annan gäst tittade också lite konstigt i sin soppa av samma sort). Nu frågar jag alltid innan om soppan är helt slät och får ofta en frågande blick till svar men det gör inget ;).

    1. Hej Annika!
      Jag förstår. hoppas att guiden kan vara till stöd.
      Ibland är den ”slät” skulle gissa att det var en variant på sk. bisque.
      Bra att du frågar innan vilken typ av fisksoppa det är, så tråkigt att maten var för salt.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Om mig

Susanne Jonsson
Matälskare

Jag lagar mat, oftast på kalla ställen och ibland på teve. Alltid med kärlek.

Kock och Filosofie Magister i Gastronomi.

Här kan du läsa mer om mig.

Följ mig

Rulla till toppen
Scroll to Top